all about me, myself and I.

I'm Nur Shafiqah. Born to be a daughter of Mr. Md Mustaffa and Mrs. Saodah. Fifteen years old girl. I'll take my PMR exams this October and I wish I can get 9A's for it. Insya-Allah.

Tuesday, August 11, 2009

When I'm Crying...

21:15pm.
10.08.09.

Aku terasa ingin menangis. Aku keliru dgn perasaanku sndri. Bru je sebentar td aku terlihat dia dlm kereta bersama kakaknya sdg menuju ke butik mamanya. Hati aku tdk sng melihatnya. Lalu, aku m'cpai hp ku dan m'hntar mcg kpd pza. Aku b'trus trg tntg perasaanku dan aku meminta nsht drpdnya. Ini katanya,

1st message :
" Sesuatu yang kita sayang, tidak semestinya kita perlu memiliki. Kadang kala kita juga perlu melepaskan ia pergi. Berserahlah pada Allah. Sesungguhnya jodoh dan pertemuan itu di tangan Allah. Kita hanya mencari. Namun pada akhirnya kita kena serahkan pada-Nya juga. Sebagai seorang insan di muka bumi ini, mencari keredhaan-Nya adalah keutamaan kita. Andai kamu ikhlas melakukannya, insya-Allah, Allah akan membalasnya dengan kebaikan juga. Lakukanlah kerana Allah.. dan berdoalah pada-Nya.."

2nd message :
"If I can send myself to you,
I'll do it just for you.
If I can send my opinion to make you relax,
I'll do it for you.
If I can send my heart to replace your broken heart,
I'll do it only for you.
If I can always prays for your happiness,
I'll choose that.
Because you are my special friend.
I don't want anyone break your heart.
So I can only prays for your happiness and hope you'll always get blessing from Allah.."

***


*p/s :

Ya Allah,
Kau kuatkanlah hatiku dalam menempuh dugaan yang Engkau berikan padaku.
Sesungguhnya aku hanyalah hamba-Mu yang lemah.
Berilah petunjuk kepadaku.
Amin. Amin ya robbal alamin..

No comments:

Post a Comment